HTML

snitt-ling

Filmek és kaják

Egyfajta shakshuka

2012.08.18. 18:54 Afiers

Ez megint egy nemzeti kaja, amit ismét sokféleképp lehet "autentikusan" elkészíteni. Ezért - hogy ne kövezzenek meg az ortodoxok - nem nevezem igazi shakshukának, csak "egyfajtának". Csak egy változat.

IMG_2851_1.jpg

A recept ihletője Bede Anna volt, blogján itt olvasható a kiindulópontom.

A shakshuka egy közel-keleti - pontosabban Észak-Afrikai - étel, ami a lecsóhoz hasonlít leginkább. Lényege a paradicsomos alap, amire tojást ütnek. Az én változatom a következőképp néz ki:


Hozzávalók:

1 db sárga kaliforniai paprika

1db zöld kaliforniai paprika
 (lehet piros is, és a színek miatt választom a zöldet, hisz a paradicsom úgyis elég piros)

öt-hat szép paradicsom

negyed kiló gomba (ezt lassan mindenbe belefőzök)

1 doboz kockázott paradicsomkonzerv

2 hagyma

6 gerezd fokhagyma

két babérlevél, kakukkfű, só, bors, édeskömény (vagy római kömény), koriander, nádcukor

olívaolaj

6 tojás

IMG_2837.jpg


A gombát külön serpenyőben kevés olívaolajon megfonnyasztottam, és hagytam elpárologni a levét.

IMG_2846.jpg

Egy nagyobb edényben a vékony karikákra szelt hagymát olívaolajon megeresztettem, hozzáadtam a szintén vékonyra szelt paprikákat. Közepes lángon pároltam vagy tíz percig, majd hozzáadtam a gombát, a fölszeletelt paradicsomokat, a paradicsomkonzervet. Sóztam-borsoztam, hozzáadtam a babérleveleket, egy kiskanál cukrot, a kakukkfüvet és a mozsárban tört köményt. Fedő alatt hagytam összefőni az alkatrészeket.

IMG_2847.jpg

10-05 perc után hozzáadtam a mozsárban tört koriandert, ha kellett, utánafűszereztem. Nagy lángon, fedő nélkül, kevergetve hagytam elfőni a levét, amíg mártás sűrűségű lett. Kis gödröket csináltam és beleütöttem a tojásokat, tükörtojás-szerűen. Hagytam addig rotyogni, amíg a tojások sárgája kezdett megszilárdulni. Ekkor tálaltam fel.

IMG_2854.jpg

Meg lehet szórni frissen vágott petrezselyemmel. Köretnek lehet hozzá adni kenyeret, péksüteményt, rizst...

IMG_2855.jpg

Jó étvágyat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://snittling.blog.hu/api/trackback/id/tr534719113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása