HTML

snitt-ling

Filmek és kaják

Vietnami banh mi szendvics

2012.03.15. 14:32 Afiers

banh-mi-nomnom.jpg

Ez a szendvicsféle Vietnamban a hotdog-hamburger utcai megfelelője. Biztos sokféleképpen lehet variálni, az enyém például, melynek eredeti receptje itt található, eleve eltér a fenti képtől. Ettől még finom lett.

Az én ízlésemtől az egész étel eléggé távol áll. Őszintén szólva sosem tudtam igazán megbarátkozni az ázsiai konyhával, én olaszmániás vagyok, Japánban pedig olyan tárgyakat ettem, amiket ők nap mint nap. Hát mit mondjak... Az első tokiói Big Mac nekem megváltás volt. Tisztában vagyok vele viszont, hogy tréningeznem kell, rövid az élet ahhoz, hogy az ember ne próbáljon összeenni mindenfélét. Így botlottam bele a saigoni hotdogba.

Kellenek hozzá számomra furcsa levek, ezeket szerencsére ma már egy Match-ben is meg lehet kapni. Az egyetlen, amit nem tudtam beszerezni, az a daikon retek. Ha tudtok lelőhelyet, ne tartsátok magatokban! Én sima magyar retket használtam.

photos.jpg

  • 120 ml halszósz
  • 120 ml frissen facsart lime-lé
  • 60 ml cukor (az amcsik valamiért nem tömegben mérik :)
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 db apróra vágott jalapeno (lehet friss chili is)
  • másfél teáskanál só
  • 60 dkg csirkemellfilé (3-4 db)
  • 120 ml forróvíz
  • 60 ml rizsecet
  • 60 ml cukor
  • fél teáskanál só
  • negyed teáskanál zúzott bors (lehetőleg vörös)
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál daikon retek (na itt használtam két kisebb csomag sima retket)
  • egy szál kígyóuborka
  • 6-8 "soft sub roll", lehet bármilyen nagyobb puha kifliszerűség, kisebb bagett, tetszés szerint
  • majonéz
  • friss koriander vagy mentalevél

Összekeverjük az első hat alapanyagot egy nagyobb edényben, amibe bele fog férni a csirkemell. A filéket menten bele is merítjük a páclébe és így hagyjuk legalább két órát (én másfél napig hagytam, nyilván csak finomabb lesz).

IMG_1691s.jpg

Egy másik edényben összekeverjük a sorban következő összetevőket a forróvíztől a borsig. Vékonyan ferdére felszeleteljük a répát és a retket és beleáztatjuk a lébe. Betakarjuk és egy órára hűtőbe tesszük.

IMG_1700s.jpg

Közepesnél melegebb grillen megsütjük a mellfilék mindkét oldalát (5-10 perc oldalanként). Ezen a ponton ajánlanám mindenkinek az Ikeában kapható grillserpenyőt. Tűzhelyen lehet használni, zsiradék nélkül is megy, szép grillcsíkokat rajzol a húsra. Megéri az árát.

IMG_1699s.jpg

A megsült csirkét fóliával letakarjuk, 5 percig pihentetjük. A félbevágott péksütemények belsejét grillen megpirítjuk. A csirkemelleket vékonyan felszeleteljük, a beáztatott zöldeket leszűrjük. Az uborkát a retkekhez hasonlóan fölkarikázzuk.

Összeszerelés:

Megkenjük a szendvicsek belsejét majonézzel. Erre egy réteg uborkát fektetünk. Jöhetnek a husiszeletek, majd rájuk a répa és a retek (egyszer talán rakok rá mogyorót is...) A tetejére fektetjük a fűszerleveleket (én speciel a mentát választottam).

IMG_1701s.jpg

Adagolástól függően legalább hat jól megtömött szendvicsre elég a cucc - bár akkor már nemigen lehet becsukni és nehéz vele malackodás nélkül megbirkózni. Saját tapasztalatom szerint ehetőre adagolva nyolc szendvics kijön belőle.

IMG_1702s.jpg

Tessék kísérletezni, variálni! Ha szeretjük az erőset, egy plusz jalapenot felkarikázhatunk és a csirkeszeletekre rakhatjuk. És ha valaki csinál egy jó variációt, esetleg meg is oszthatja itt velünk ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://snittling.blog.hu/api/trackback/id/tr434318423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása